wtorek, 13 kwietnia 2010

Nalewka aroniowa (pół-ekspresowa)

Niedawno postanowiłem zrobić coś w brew sobie, czyli nalewkę nie z owoców zalanych 70% spirytusem lecz z zagotowanych (taki kompot). Miałem kilka składników co według mnie się doskonale nadawały na to - aronia, migdały i inne...


Składniki
  • 0,5l wódki
  • 0,5l spirytusu
  • 500g zamrożonych aronii
  • 1 pomarańcza
  • 1 goździk
  • trochę migdałów
  • 10 suszonych daktyli
  • 0 suszonych moreli (niestety wszystkie zjadłem)
  • 1l wody
  • miód/cukier do smaku

Przygotowanie:
Nie było to raczej nic trudnego. Owoce, migdały, goździk zagotowałem w litrze wody. Owoce aronii trochę potem rozgniotłem aby puściły więcej koloru. Gotowałem wszystko około 30 minut. Potem dodałem miodu i cukru do smaku (3 łyżki miodu i  pół szklanki cukru). Przefiltrowałem przez sitko i odstawiłem do schłodnienia. Następnie dodałem wódki i spirytusu.

Wszystko razem jest jeszcze mętne. Potrzymam to tak kilka dni. jeśli się nie zacznie klarować znacząco, to przefiltruje to bardziej starannie. Chciałbym aby zrobiło się to bardziej klarowne i było smaczne.

1 komentarz:

  1. z ogromną chęcią skorzystam z receptury. Genialny blog- nie ma takiego drugiego. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Profesjonalne statystyki www