środa, 21 lipca 2010

Ratafia roz. 4

Lato w pełni... czasami aż za bardzo. :-) Dojrzewają owoce, dojrzewa też moja Ratafia. Ostatnio dużo się działo. Dodałem nowe składniki, ale też usunąłem. Usunąłem pestki migdałów (udało mi się wygrzebać ich 12). Postanowiłem, że jednak je wyciągnę, ponieważ nie jest to najzdrowsze gdy pestki długo leżą w spirytusie. Mogłem je dodać tez na sam koniec... 
Składniki, które tym razem dodałem to:
  • 4 garście borówek (takich z lasu, nie Amerykańskich)
  • 4 garście śliwek bez pestek (około 0,5kg)
  • 4 garście wydrylowanych wiśni
  • 1 gałkę muszkatołową
  • pół łyżeczki kory cynamonowej
  • pół łyżeczki rozkruszonego kardamonu
  • 1l spirytusu
  • 1l wody
Przybyło tego trochę, a będzie jeszcze więcej już niedługo. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Profesjonalne statystyki www