wtorek, 15 czerwca 2010

Nalewka truskawkowa (2)

Z poprzedniej nalewki truskawkowej zostało mi trochę truskawek, więc postanowiłem zrobić jeszcze jedną nalewkę. Tym razem trochę inna, bez miodu, tak aby skorzystać z naturalnej słodkości truskawek.

Składniki:
  • 0,5l wódki
  • trochę truskawek
  • kilka listków mięty
  • 6 zasuszonych główek róży (takiej na herbatkę różaną)
Przygotowanie:
Do słoja wlałem wódkę, dodałem miętę i różę, a następnie dorzucałem poćwiartowane truskawki tak aby wszystko wypełniło w całości słój. W tej kombinacji więcej trzeba zużyć truskawek, ale jeśli mają one oddać swoją słodycz, smak i kolor to im więcej tym lepiej. :-) Następnie słój odstawiłem na nasłoneczniony parapet i zaczekam kilka tygodni (może tak nawet ze 2 miesiące). Nalewka powinna od razu być gotowa do spożycia, więc im dłużej stoi tym lepiej. Inny sposób to takie, że jak truskawki stracą swój kolor to pewnie będzie można już zlać wódkę i odstawić... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Profesjonalne statystyki www